Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2019 14:03 - Предусещане
Автор: kabulivarna5 Категория: История   
Прочетен: 157 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 16.05.2019 14:09


 2004

Пхарипе

 

Тази вечна способност да се предусеща, присъща на всички народи и всички епохи, водеща до развихрянето на душевни драми и терзания; тегнещта над човешкото съзнание с огромната си тежест на предизвестения фатализъм, е известна на ромите с най-обикновеното определение дикхипе, което в превод означава “гледане”. При тях предварителното знаене на фаталния изход на все още несбъднали се явления и случки, е особен поглед в неразгаданото бъдеще. Дикхипе по-скоро се отнася за проявления на човешката дейност, разположени по далечния хоризонт на бъдщето.

Пхарипе e друг вид способност да се предусеща и да се разгадава близкото бъдеще, разположено във възможно най-късата времева отсечка - от няколко часа до няколко дни. Ключ към разгадаването на фаталния край най-често е съня или алармиращото нежелание да се върши нещо. Много пъти съм чувал израза Айря’т дикхлем насул суно - Снощи сънувах лош сън или Ин мангаваc те керав кханчи - Не исках да правя нищо - с който се обяснява тревожното очакване на събитието.

Именно пхарипе (тежест) ме бе обладала на 20 юли.

Вечерта получих известие, че брат ми искал да ме види, преди да си отиде от този грешен свят.

На първи август брат ми Георги го напусна, невиждащ, нечуващ и обезобразен, както физически, така и душевно, победен от постоянно извиращата злоба на жена си и рака - дете на тази злоба.

Нека Всемилостивият Бог успокои неспокойната му душа!
4 август



Тагове:   предусещане,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kabulivarna5
Категория: История
Прочетен: 118311
Постинги: 128
Коментари: 90
Гласове: 121
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930